Gezond eten uit je eigen moestuin


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Gezond eten uit je eigen moestuin
Gezond eten uit je eigen moestuin
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het kweekseizoen van Robert

4 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo feb 20, 2011 7:12 pm

Twee weken niet naar de tuin geweest dus gisteren werd het hoog tijd. De twee weken geleden gezaaide spinazie (Winterreuzen Viroflex) staat er al mooi bij maar van de wortels (Amini)is nog niets te zien.Ook de sla plantjes groeien snel (de eerste plantjes koop ik altijd en de rest zaai ik zelf). Judy onze dochter had al gauw de warmte van de tunnelkas ontdekt waar het ondanks dat er geen zon scheen toch behaagelijk was en lekker in een tuinstoel met de nintendo speelde. Terwijl Metha (mijn vrouw) de herfst frambozen snoeide heb ik de platte bak
( 9 ruiten) plant en zaaiklaar gemaakt en 12 bloemkoolplanten gepoot, mooie stevige grote planten die ik altijd bij een koude kas kweker haal en een beter resultaat geven dan de bloemkoolplanten bij een tuincentrum vandaan. Verder heb ik ook nog enkele plantenbedden van champignonmest voorzien en deze door de grond gewerkt met de riek. De grond in mijn plantbedden is altijd zeer los en het doorwerken van de champignonmest kost dan ook weinig moeite. De losse grond heeft twee oorzaken, ten eerste tuin ik op zwarte veengrond die van nature al een lossse structuur heeft en ten tweede zijn mijn plantbedden 120 cm breed en bij het zaaien, wieden en oogsten sta ik nooit in het plantenbed omdat ik er van beide zijden makkelijk bij kan en dus ook de grond niet dichttrap en op het doorwerken van de mest na nooit spit wat weer als voordeel heeft dat je minder last van onkruid heb (door grote grondbewerkingen spit je onkruidzaden naar een diepere laag die je vervolgens het andere jaar weer naar boven spit en veel onkruid zaden kiemen pas bij verstoring in de grond.
Verder nog wat prei,barbarakers en roodlof (radicchio rosso) geoogst. Met de barbarakers een lekker soepje gemaakt.

robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo feb 20, 2011 7:38 pm

Vandaag samen met Robin (onze zoon) naar de tuin geweest en er stond maar een koude wind en Robin is dan ook de kas niet uitgeweest. alleen met het oogsten van de laatste aardperen heeft hij geholpen. Omdat ik de aardperen op een andere plek wil hebben op de tuin heb ik alles gerooid en een paar mooie knollen pot ik op in grote bloempotten om ze later als de juiste plek vrij is uit te poten. De rest eten we lekker op. Verder nog wat plantbedden doorgewerkt met champignonmest en de aardbei bedden opgeschoond, ik heb 3 soorten Ostara (doordrager)
Lambada en Ali Baba een bosaardbeitje die ik uit zaad gekweekt heb en vanaf juli tot de eerste nachtvorst lekkere vruchten geeft (voor de liefhebber heb ik hier nog zelf geoogst zaad te ruil). Ook nog de laatste roodlof geoogst zodat ik dat bed ook nog kon bewerken. Met de roodlof van gisteren er bij weer een lekkere maaltijd voor vanavond. Omdat roodlof een bittere smaak heeft snij ik ze doormidden en grill ze op de grilplaat waardoor ze een zoetere smaak krijgen (niet te lang op de grill) en besprenkel ze na het grillen met olijfolie, balsamico,zeezout en wat parmazaan of zeer oude goudse kaas.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty LAMBADA

Bericht  Jos en Elena ma feb 21, 2011 10:08 pm

Beste Robert bedankt voor het adres van de Lamada we hbben ze vandaag besteld samen met een honigbes en een issai kiwi

Gr Jos en Elena
Jos en Elena
Jos en Elena
Admin

Aantal berichten : 467
Registratiedatum : 03-01-11
Leeftijd : 61
Woonplaats : Helmond

https://moestuin.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo feb 27, 2011 9:48 pm

Vanwege de regenval niet naar de tuin geweest en vanmiddag binnen aan het voorzaaien geslagen in stekplaten die ik met natte potgrond vul en voorzie van gaatjes met een potlood.
Deze stekplaten hebben 160 potjes van 3,2 bij 5 cm waarin ik 9 verschillende soorten sla ( Hertshoornbladsla, Deer Tongue Red, Ruccola, Lollo Rossa, Little Gem, Forellenschluss, Rouge d'Hiver, Vier Jaargetijden en Frisee) heb gezaaid maar ook knolvenkel, gele biet, chioggia biet en meiraapjes.
Ook nog kaapse kruisbes,golden frills, koolrabi,bonenkruid, perila, oregano, bladpeterselie, bladselderij en nog een paar pepersoorten gezaaid die ik nog gekregen had.
Mijn vorige week gezaaide zoete ui en rode stengel ui beginnen al tevoorschijn te komen.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert wo maa 02, 2011 7:51 pm

Vandaag nog een paar groentebedden doorgewerkt met champignonmest en een oud aardbeienbed voorzien van een paar kruiwagens mest en gespit.
Op dit stuk ga ik deze week de aardperen poten en in de overige ruimte ga ik (vaste)kruiden zetten en evt andere vaste planten.
In de platte bak nog een paar rijen wortel en spinazie gezaaid en in de tunnelkas thuis voorgezaaide sla en Minuza (japanse raapsteel).
Ook nog twee planten van de buiten overgebleven en nu uitlopend cichorei (Catalogna a Foglia Frastagliata)ruim uitgestoken en in de tunnelkas gezet en er een bleekpot over gezet.
De afgelopen week gezaaide laatste pepers had ik voorzien van labels maar met een verkeerde stift beschreven en door het vocht zijn de namen verdwenen dus dat wordt een verrassing welke pepers aan welke plant komen.
De laatste schorseneren geoogst en nog een maaltje pastinaak.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert wo maa 16, 2011 7:55 pm

Vandaag een extra stuk tuin van ongeveer 100 vierkante meter gehuurd
Omdat het een stuk uit de buurt van mijn andere tuin ligt ben ik van plan hier vooral fruit als appels, peren, pruimen, kweepeer, enz neer te zetten maar ook bessenstruiken en vaste groenten als asperges.
Dit wordt een tuin waar ik niet elke twee dagen naar toe moet om water te geven.
Omdat de tuin vanaf de vorige zomer niet meer is onderhouden heb ik nog wel wat werk om het onkruid vrij te maken en als dat gebeurd is komt een vriend die in het bezit is van een frees de tuin frezen.
Omdat ik redelijk onverwacht dit stuk tuin kon huren moet ik nog een tuinplan maken maar ideeën en soorten die ik neer wil zetten genoeg.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva do maa 17, 2011 4:21 am

zozo, uitbreiding!
hoeveel vierkante meter heb je nu in totaal?

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert do maa 17, 2011 7:10 pm

Ik heb nu ongeveer 400 vierkante meter moestuin en een tunnelkas van 24 vierkante meter en een glazen kas van 6 vierkante meter en 12 ramen platglas.
Vandaag al wat gedacht over de inrichting van het nieuwe stuk tuin en nu nog op papier (computer) zetten.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva vr maa 18, 2011 2:16 am

jij hebt ook mooi wat glas dus....wat ga je er allemaal mee doen dan?!

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert vr maa 18, 2011 5:45 pm

Onder een paar ruiten heb ik bloemkool staan en verder nog wortels en spinazie en later zet ik hier ook nog de voorgezaaide gele bietjes en chiogga bietjes.
Ook zet ik altijd een paar rijtjes stoelbonen onder het glas van de platte bak om zo eerder bonen te oogsten.
In de tunnelkas zet ik vaak de wat snellere groenten als sla, spinazie, raapstelen zodat ik als het nodig is de warmte minende planten als tomaten, pepers, komkomers, meloen, paprika, kouseseband, okra enz neer kan zetten.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva za maa 19, 2011 1:57 am

heel handig dus Very Happy

ik heb okra binnen voor gezaaid maar is nog steeds niet boven...bij jou wel?

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert za maa 19, 2011 9:58 am

Vanaf april warm voorzaaien is echt vroeg genoeg en mijn ervaring is dat je op moet passen met de zaailingen verpotten de wortels niet te beschadigen.
Asl je de wortels beschadigd krijgen ze een groeistilstand dus is het beter ze in potjes te zaaien zodat je ze niet meer moet verspenen.
Okra is echt een plant die je in de kas moet kweken en goed op het water geven moet letten (regelmatig water geven maar ook weer niet te nat)
Als je regelmatig de vruchten plukt blijven ze vrucht geven en kan je veel vruchten oogsten.
Als jou zaaisel mislukt is heb ik zog wel zelfgeoogste zaden voor je maar ik weet alleen het ras niet meer.
p.s ik moet je nog steeds de dvd van de river cottage sturen maar omdat ik niet zo heel handig ben met het copieren en branden is dat nog niet gebeurd (ik zal mijn vrouw eens lief aankijken en vragen of ze dit wil doen)
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva zo maa 20, 2011 2:26 am

ik laat het bakje nog een weekje staan, misschien komt er tóch nog wat boven...
ik wist niet wanneer ze gezaaid moesten worden...
het gaat me bij de okra niet om het ras maar om het uitproberen...ik had er een paar plaatsjes in de kas voor gereserveerd. dus als je een paar zaden overhebt...graag Very Happy
ik kan gerust even op de cottage cd's wachten hoor...maar het verbaast me dat je dat branden en zo niet goed kunt robert!
je leek me echt zo'n alleskunner! fijn om te weten dat ook jij je nadelen hebt Wink Wink

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert vr apr 01, 2011 11:26 pm

Zondag samen met de kinderen de peulen, blauwschokkers en sugarsnaps gezaaid en ook buiten raapstelen, spinazie, en tuinbonen en in de kas verschillende soorten sla uitgepoot en meiraapjes.
Ook nog voor de tweede keer spinazie gesneden en wat barbarakers en een maaltje prei geoogst.
Omdat mijn beide tuinen nogal ver van elkaar liggen heb ik ook nog een nieuwe spitvork gekocht zodat ik niet steeds met het gereedschap hoeft te slepen.
Vanwege jicht vanaf zondag niet meer op de tuin geweest terwijl ik nog zoveel plannen had.
Gisteren en vandaag druk bezig geweest met zaaien en verspenen.
Gezaaid heb ik sla; rucola, little gem, frisee, lolla rosso, hertshoornbladsla, 4 jaargetijden, forellenschluss
Golden frills, paksoy, brave hendrik, boomspinazie, ijskruid, knolvenkel, koolrabi, purple sprouting broccoli. chiogga biet, gele biet en 5 soorten bacilicum.
Vandaag mijn pepers en tomaten verspeend.
Morgen mijn nieuwe stukje tuin (waarvan ik dacht dat het 100 vierkante meter was blijkt toch 160 vierkant meter te zijn) verder gaan spitten en opruimen en mijn gisteren ontvangen aspergeplanten poten en de vroege en mischien al de middel vroege aardappelen poten.
Bij het bestellen van de asperge planten kon ik het niet laten ook nog wat leuke zaden te bestellen (rode witlof, romanesco bloemkool en kervel) terwijl ik toch voldoende soorten heb maar ja ik ben altijd weer nieuwschierig naar andere soorten.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva za apr 02, 2011 12:47 am

hahaha, het is toch wat met de mensen hier op dit forum...altijd maar nieuwe dingen willen uitproberen!
ik heb dezelfde (positieve) tic maar manlief geeft me geen geld meer voor zaden...akelige man hé! Twisted Evil Very Happy Very Happy
ach...ik krijg nog wel tuinhout van hem Very Happy
wat ook wel apart aan jou is dat elke keer dat je hier op je topic reageerd er een extra stuk tuin bij hebt...
probeer je grootgrondbezitter te worden? Very Happy

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert za apr 02, 2011 1:10 am

Ik probeer zeker geen groot grondbezitter te worden maar voor de prijs die ik voor de beide tuinen aan huur betaald (45 euro) hoef ik het niet te laten en in de tweede tuin wil ik vooral fruitbomen neer te zetten en die hebben wel wat ruimte nodig.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  aldo za apr 02, 2011 7:56 pm

robert schreef:Ik probeer zeker geen groot grondbezitter te worden maar voor de prijs die ik voor de beide tuinen aan huur betaald (45 euro) hoef ik het niet te laten en in de tweede tuin wil ik vooral fruitbomen neer te zetten en die hebben wel wat ruimte nodig.

hmm is anders wel een van me grote wensen! Very Happy alleen vrees ik dat die nooit vervuld zal worden Very Happy
aldo
aldo

Aantal berichten : 560
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 47
Woonplaats : drenthe

https://www.facebook.com/aldo.drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Eva zo apr 03, 2011 12:48 am

45 euro? wow! das niet veel zeg.... dan Móet je ook wel groot grond bezitter worden....anders was je niet wijs!

Aldo, ik heb vandaag een blauwe bes kwekerij bezocht. ze houden ermee op.
ze hebben een flinke lap grond en een supermooie ouderwetse boerderij met veel aanbouw (serre, stallen)
zonnepanelen en alles aanwezig!
wat zeg je ervan om dat samen te kopen? kost maar een half mil....Very Happy
werkelijk, als ik het geld had kocht ik het gisteren...MOOI!
zucht... het is mijn droom om een boerderij te hebben en dan volledig zelfvoorzienend te leven...Zucht...

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo apr 03, 2011 9:00 am

Voor de stukjes tuin betaal ik niet veel maar een boerderij kost bij ons al gauw 2 tot 3 ton meer (randstad)
Dat de huur zo goedkoop is komt omdat de eigenaar geen zin in het onderhoud van het perceel heeft en als er getuind wordt hoeft hij het niet bij te houden en als hij van de huur de polderlasten kan betalen en hij af en toe een praatje kan maken met de tuinders vind hij het wel goed.
De andere tuin is gelegen aan de rand van een dorp en is voor de eigenaar een inverstering (evt nieuwbouw of wegaanleg)en zolang verhuurt hij de grond (is nu al zo,n 20 jaar)
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo apr 03, 2011 1:45 pm

Vanochtend even op de tuin geweest om de eerste sla te oogsten, mooie volle kroppen en nog twee tassen vol spinazie.
Dit is al de derde keer dat ik spinazie oogst en van de planten waarvan ik de eerste keer had gesneden kon ik al weer oogsten.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty RE

Bericht  Jos en Elena zo apr 03, 2011 9:57 pm

Hoi Robert
Wat voor spinazie heb je en wanneer en waar gezaaid?
Wij hebben namelijk in februari gezaais maar nog geen oogst mogelijk. Very Happy
Gr Jos en Elena
robert schreef:Vanochtend even op de tuin geweest om de eerste sla te oogsten, mooie volle kroppen en nog twee tassen vol spinazie.
Dit is al de derde keer dat ik spinazie oogst en van de planten waarvan ik de eerste keer had gesneden kon ik al weer oogsten.
Jos en Elena
Jos en Elena
Admin

Aantal berichten : 467
Registratiedatum : 03-01-11
Leeftijd : 61
Woonplaats : Helmond

https://moestuin.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert zo apr 03, 2011 10:14 pm

Winterreuzen Viroflex en gezaaid op 6 feb en een ruime week geleden voor de eerste keer geoogst.
Ik zaai altijd rondzaad omdat scherpzaad sneller in het zaad schiet.
Dit is een soort die je nog vrij laat in het najaar kan zaaien tot eind september en in de kas de hele winter door (bij zachte winters)
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty re

Bericht  Jos en Elena zo apr 03, 2011 10:23 pm

Ha nu snappen we het waarom zo vlug oogsten, wij hebben namelijk een soort turkse spinazie gezocht en in Duitsland vonden we de soort Matador zie link: http://www.kitchengarden.be/drupal/NL/catalogus/spinazie-matador

Deze kun je zaaien van febr tot mrt en van aug tot okt.

Gr Jos en Elena

Jos en Elena
Jos en Elena
Admin

Aantal berichten : 467
Registratiedatum : 03-01-11
Leeftijd : 61
Woonplaats : Helmond

https://moestuin.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  robert do apr 07, 2011 9:53 pm

Afgelopen maandag de asperges gepoot (20 stuks) op mijn nieuwe tuin.
Woensdag de eerstr Mizuna (Japanse raapstelen) gesneden en er een lekker stampotje mee gemaakt, tijdens het werken in de kas viel me op dat er op verschillend plekken in de kas pompoenzaailingen opkomen. Waarschijnlijk zijn deze zaden door de muizen verspreid, ik had bij de eerste nachtvorst een paar muskaatpompoenen in de kas gelegd en deze zijn gelijk ten prooi gevallen aan de muizen.
Op verschillende plaatsen in de tuin komen portabello paddenstoelen op, deze paddenstoelen komen via de champignonenmest in mijn tuin terecht .
Vandaag de aardappels gepoot, Eersteling, Kestrel, Roseval, Charlotte en de truffelaardappel samen zo,n 50 vierkante meter.
De doperwten, peulen, sugas snaps en cappucijners laten hun kopje zien, ik zaai deze altijd ter plekke en trek ze niet voor omdat ik met voortrekken een paar keer slechte ervaringen heb gehad. Dit doe ik ook met de tuinbonen.
Nog een dag of twee wachten voor ik de eerste rabarber kan eten.

robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re

Bericht  Jos en Elena do apr 07, 2011 11:26 pm

Hallo, aardeppels, Robert wij hebben ook zo'n 50 mtr2 aardappels gepoot en op Diana's advies op 20 cm diep. Hoe heb jij ze gepoot?
Capucijners hebben we in potjes gezaaid gaat hier fantastisch, maar ze moeten dringend in de vollegrond, welk probleem had jij met de capucijners?
En ja hoor wij hebben deze week ook stampot gemaakt van jonge chinesekool (keeltjes) we konden die niet langer laten staan er kwamen bijna bloempjes in.
Verder zien we dat je goed bezig bent.

Groetjes Jos en Elena
Jos en Elena
Jos en Elena
Admin

Aantal berichten : 467
Registratiedatum : 03-01-11
Leeftijd : 61
Woonplaats : Helmond

https://moestuin.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Het kweekseizoen van Robert Empty Re: Het kweekseizoen van Robert

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum