Gezond eten uit je eigen moestuin


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Gezond eten uit je eigen moestuin
Gezond eten uit je eigen moestuin
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De mirakelbes

2 plaatsers

Ga naar beneden

De mirakelbes Empty De mirakelbes

Bericht  Eva wo jan 19, 2011 12:01 pm

De mirakelbes (Synsepalum dulcificum, synoniem: Sideroxylon dulcificum) is een plant die voor het eerst werd gedocumenteerd door Des Marchais in 1725 tijdens een tocht in West-Afrika. Het viel Des Marchais op dat lokale stammen de bessen plukten en opaten voordat ze aan een maaltijd begonnen.

De bes is zoet van smaak en bevat een actief Glycoproteïne molecuul. Wanneer het vruchtvlees wordt gegeten, bindt het molecuul zich aan de smaakpapillen op de tong en laat zuur en bitter voedsel en drinken zoet smaken. Het effect duurt tussen de dertig minuten en twee uur.

De mirakelbes Miracleberry




in April ben ik in the USA en neem ik waarschijnlijk zaden mee...gewoon experimenteren!
iemand interesse? ik denk dat ik er wel een paar extra mee kan smokkelen Laughing


how to grow your own miracleberry:

step 1Means of Success
What is Miracle Fruit you ask, well Miracle Fruit is a plant that produces somewhat tasteless red berries, HOWEVER, if someone where to eat the berry, then consume a sour substance ex. Lemon, Lime, Battery Acid(not recommended) it will taste like a deliciously sweet candy with no trace of sourness. Lemon juice will turn into lemonade, vinegar into nectar, etc. The effect can last half an hour to 2 hours, and does not impede any other part of your nervous system other than your taste buds and is in no way harmful.

You might have some of these on hand, others you may have to order such as the seeds

Bag of Perlite

Bag of Sphagnum Peat Moss

Gibberrelic Acid United Nuclear Not necessary but very helpful

Miracle Fruit Seeds

small pot (preferably a biodegradable one, to protect roots during transplanting) an egg container will also work. You may also use a Jiffy seed starter from a nursery. Follow the directions on the package

With all planting PATIENCE is needed


Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

De mirakelbes Empty Re: De mirakelbes

Bericht  robert zo feb 13, 2011 12:24 pm

Ik experimenteer graag met je mee maar pas op met het meenemen van zaden bij de de douane als je deze uit het wild heb gehaalt.
Een vriend van me die weet dat ik van bijzonder planten houd nam uit gambia een hele tas met verschillende zaden uit het wild verzameld mee oa boabab maar je neemt hiermee wel een risico maar ik hou me wel aanbevolen voor zaden van deze bes.
Afgelopen najaar heb ik een gojibes aangeplant, een plant uit china met heel veel gezonde eigenschappen (zie internet) en zal mijn ervaringen hiermee wel delen op het forum.

Groeten Robert
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

De mirakelbes Empty Re: De mirakelbes

Bericht  Eva ma feb 14, 2011 4:31 am

ik denk dat ik ze in amerika naar mezelf ga opsturen...

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

De mirakelbes Empty Re: De mirakelbes

Bericht  robert ma feb 14, 2011 3:34 pm

Eva schreef:ik denk dat ik ze in amerika naar mezelf ga opsturen...

Lijkt me verstandig.
robert
robert

Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 06-02-11
Leeftijd : 57
Woonplaats : Gouderak

http://www.fuchsloch.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

De mirakelbes Empty Re: De mirakelbes

Bericht  Eva di feb 15, 2011 1:30 am

ik heb niet zoveel zin in gedonder bij de douane...Wink

als je er op schrijft seed samples dan schijnen ze geen gamma stralen te gebruiken, en evt kan ik de ook nog verpakken in zilverfolie...ik kijk nog wel ff Smile
als ik ze heb geef ik hier wel even een gil ok?

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

De mirakelbes Empty Re: De mirakelbes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum