Wortelvlieg
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wortelvlieg
Hallo,
twee jaar achter elkaar is mij oogst van de wortels GIGANTISCH mislukt, met dank aan de wortelvlieg of een ander beestje dat er eitjes bij legt en waarvan de larve de hele wortel aanvreten. Ik heb er al van dat anti-wortelvlieg gruis van ecostyle bij gehad, maar dat hielp niet echt. Ook bosui tussen de rijen wortel had niet het gewenst resultaat...
Via via heb ik wel een bestrijdingsmiddel gekregen, maar dat is echt zwaar vergif en dat wil ik liever toch niet gebruiken.
Ideeën?
twee jaar achter elkaar is mij oogst van de wortels GIGANTISCH mislukt, met dank aan de wortelvlieg of een ander beestje dat er eitjes bij legt en waarvan de larve de hele wortel aanvreten. Ik heb er al van dat anti-wortelvlieg gruis van ecostyle bij gehad, maar dat hielp niet echt. Ook bosui tussen de rijen wortel had niet het gewenst resultaat...
Via via heb ik wel een bestrijdingsmiddel gekregen, maar dat is echt zwaar vergif en dat wil ik liever toch niet gebruiken.
Ideeën?
dnaleor- Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 08-01-11
Re: Wortelvlieg
Er bestaat insectengaas, dit is een heel fijn gaas wat je over je planten heen doet.
Of dit in kleine stukken (en betaalbaar) te verkrijgen is weet ik zo niet
even bij vd wal op de site gekeken:
Hier dus!
Of dit in kleine stukken (en betaalbaar) te verkrijgen is weet ik zo niet
even bij vd wal op de site gekeken:
Hier dus!
heel fijne vitrage (kwantum) wil ook wel helpen. in ieder geval stukken goedkoper...
Eva- Aantal berichten : 400
Leeftijd : 54
Zo'n insecten net zal ook wel handig voor over de kool zijn!, onze rode spruiten oogst is mislukt want de spruiten zijn half opgegeten door rupsen
.

Dennis29- Aantal berichten : 212
Leeftijd : 25
wees blij dat je spruiten had...die van mij hadden heftige knolvoet..geen spruit gezien.
Eva- Aantal berichten : 400
Leeftijd : 54
Wow dat is nog erger, gelukkig hebben de spruiten het wel overleeft maar zitten er in de buitenste velletjes gaten van de rupsen, ook gaan de spruitjes nu open om te bloeien denk ik. Dus nee laat maar, dan maar spruitjes uit de supermarkt.
Dennis29- Aantal berichten : 212
Leeftijd : 25
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: