palmkool polentastampot
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
palmkool polentastampot
Palmkool Polentastampot
1,5 liter gevogelte bouillon
750 gram Palmkool (Nero di Toscane)
4 tenen Knoflook, gepeld
125 gram Polenta
75 gram Roomboter
100 gram parmazaanse kaas geraspt van een stuk
Zout,peper
100 gram pijnboompitjes geroosterd
Breng de bouillon aan de kook en blancheer de palmkool en de knoflook circa 5 minuten. Neem de palmkool en knoflook uit de pan en laat afkoelen in koud water. Laat de kool uitlekken en breng op smaak met zout en peper. Bereid de polenta volgens de aanwijzingen op de verpakking gebruik hiervoor de bouillon die voor het blancheren is gebruikt Roer, als de polenta gaar is,de boter, de parmazaanse kaas,de kool en de geprakte knoflook tenen er door en strooi er de pijnboompitjes over. Lekker met plakjes (zelfgemaakte) salami.
1,5 liter gevogelte bouillon
750 gram Palmkool (Nero di Toscane)
4 tenen Knoflook, gepeld
125 gram Polenta
75 gram Roomboter
100 gram parmazaanse kaas geraspt van een stuk
Zout,peper
100 gram pijnboompitjes geroosterd
Breng de bouillon aan de kook en blancheer de palmkool en de knoflook circa 5 minuten. Neem de palmkool en knoflook uit de pan en laat afkoelen in koud water. Laat de kool uitlekken en breng op smaak met zout en peper. Bereid de polenta volgens de aanwijzingen op de verpakking gebruik hiervoor de bouillon die voor het blancheren is gebruikt Roer, als de polenta gaar is,de boter, de parmazaanse kaas,de kool en de geprakte knoflook tenen er door en strooi er de pijnboompitjes over. Lekker met plakjes (zelfgemaakte) salami.
Vraagjes
Hoi Robert interessant recept gaan we zeker proberen ik heb alleen een paar vraagjes: hoe kom ik aan die palmkool? en die zelf gemaakte salami graag een recept als het kan
Groetjes en alvast bedankt Jos en Elena

Re: palmkool polentastampot
Jos en Elena schreef:Hoi Robert interessant recept gaan we zeker proberen ik heb alleen een paar vraagjes: hoe kom ik aan die palmkool? en die zelf gemaakte salami graag een recept als het kan![]()
Hoi Jos en Elena
Palmkool is een italiaanse boerenkool en wordt ook wel Nero di Toscane genoemd en heefd smalle geribde donkergroene bladeren die gelijkmatig over de stengel verdeeld zijn (als een palm).
De salami en andere (droge)worsten en bereidingen er van komen binnenkort op de website te staan die samen met een vriend beheer (zie mijn profiel)
Groeten Robert
Palmkool is op verschillende zaadhandels op het internet verkrijgbaar Jos en Elena..
volgens mij heeft tabernal ze maar ik kan me vergissen
volgens mij heeft tabernal ze maar ik kan me vergissen

Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
Ziet er lekker uit!
Wij hebben de palmkool bij Peter Bauwens besteld.
Wij hebben de palmkool bij Peter Bauwens besteld.
Dennis29- Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 25
Ik heb de palmkool vorig jaar bij Van der Wal gekocht. Groeit heel makkelijk.
Groetjes,
Eddy
Groetjes,
Eddy
eddy 52- Aantal berichten : 10
Registratiedatum : 11-01-11
Leeftijd : 65
Vergeten te vermelden in het recept dat je het blad verwijderd van de nerf in smalle reepjes moet snijden voordat je het blancheerd.
RE
Eva je had gelijk ze hebben die en we gaan ze bestellen dank je
Eva schreef:Palmkool is op verschillende zaadhandels op het internet verkrijgbaar Jos en Elena..
volgens mij heeft tabernal ze maar ik kan me vergissen![]()
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: