shii-take op eikenhout
+3
Dennis29
Eva
aldo
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
shii-take op eikenhout
Een expirimentje die ik nu heb lopen is shii-take.
Bij Haverman Groen heb ik plugjes gekocht met shii-take schimmel.
In stukken eikenhoud heb ik gaatjes geboord en daar de plugjes ingeduwd.
nu is het wachten geblazen totdat het hout doorschimmeld is en de paddestoeltjes gaan groeien.

Ook heb ik via Vreeken zo'n kweeksetje gekocht.
Dit bestaat uit geperst en ontsmet houtvezel met shii-take schimmel.
Alleen kwam het setje pas maanden naar bestellen binen...was het plastic dat eropzat al kapot en groede er al complete paddestoelen op.

het broed

al deze paddestoelen zaten erop toen het broed door de postbode werd gebracht.
Dit kweeksetje heeft het helaas niet lang volgehouden
Bij Haverman Groen heb ik plugjes gekocht met shii-take schimmel.
In stukken eikenhoud heb ik gaatjes geboord en daar de plugjes ingeduwd.
nu is het wachten geblazen totdat het hout doorschimmeld is en de paddestoeltjes gaan groeien.

Ook heb ik via Vreeken zo'n kweeksetje gekocht.
Dit bestaat uit geperst en ontsmet houtvezel met shii-take schimmel.
Alleen kwam het setje pas maanden naar bestellen binen...was het plastic dat eropzat al kapot en groede er al complete paddestoelen op.

het broed

al deze paddestoelen zaten erop toen het broed door de postbode werd gebracht.
Dit kweeksetje heeft het helaas niet lang volgehouden
Re: shii-take op eikenhout
heb je je geld terug gevraagd? zou ik wel doen...
het valt me op dat ik erg veel negatieve berichten over vreeken lees...
het valt me op dat ik erg veel negatieve berichten over vreeken lees...
Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
Ja in het voorjaar duurt het vaak enkele maanden voordat je bestelling er komt(met altijd de zelfde smoes: geen paniek, we hebben het druk!). En wat me vooral met de pepers opvalt is dat er helemaal niets van klopt:
namen als:
Aji umba type chocolat
En de tepin is de heetste peper volgen vreekens en noem maar op.
namen als:
Aji umba type chocolat
En de tepin is de heetste peper volgen vreekens en noem maar op.
Dennis29- Aantal berichten : 212
Leeftijd : 25
heeft er iemand ook ervaring met tabernal zaden? ik heb er nog niets besteld maar hij heeft echt een heel leuk assortiment!
Ja daar bestellen we regelmatig, snelle levering en verzending als het goed is boven een bepaalde prijs gratig.
Zijn we zeer tevreden over!
Zijn we zeer tevreden over!
Ahja, ik heb zo eens een champignon kweeksetje gekregen! Geweldig als je een kelder hebt! Is best goed gegaan, maar komt wel precies met vocht en temperatuur enzo. Lekkerste is wanneer ze de hoed open hebben. Dan zijn ze ook grote en heb je meer aan je champignon!
dnaleor- Aantal berichten : 11
mooi dat tabernal goed is, ik was al van plan daar wat te bestellen maar ja...
vorige week een kweekbakje gewone en kastanje champignons bij de action gekocht...
gewoon om te proberen. het kostte me nog geen 5 euro dus het experiment waard!
er waren ook nog andere soorten, maar die lust ik nie of ik kan ze zelf wel in de natuur vinden.
vorige week een kweekbakje gewone en kastanje champignons bij de action gekocht...
er waren ook nog andere soorten, maar die lust ik nie of ik kan ze zelf wel in de natuur vinden.
Eva schreef:mooi dat tabernal goed is, ik was al van plan daar wat te bestellen maar ja...
He das de helft van de prijs ivm de meeste andere aanbieders!....straks eens langs de action!
en geslaagd

.
Laatst aangepast door eifel op wo maa 16, 2011 1:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
eifel- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 29-01-11
[quote="eifel"]Jeetje is die Vreekens nog steeds zo erg!! Ik heb eens aardperen besteld en die kwamen ook helemaal onplantbaar aan! Ik heb toen gemaild en kreeg een rare opmerking van je moet het niet warm zetten (? het kwam net aan) maar kreeg wel nieuwe (die kwamen wel meteen de volgende dag haha) . Een andere keer duurde het ook echt weken voordat het aankwam, nee ik bestel daar (al jaren) niets meer.[/quote
Ik krijg hier weer een bevesteging dat vreeken te groot is geworden.
Al 4 jaar heb ik te maken met bestellingen die of veel te laat (tot 3 maanden) of helemaal niet komen en en op mails niet gereageerd wordt.
In sept jl mijn bestelling gedaan maar wacht nog steeds op de laatste zaden en als je al contact kan krijgen krijg je steeds het zelfde andwoord van mislukte oogsten en zaadleveranciers die niet leveren.
Zijn grote asortiment pootaardappels en zaden die ik nog niet bij anderen heb gezien doen mij telkens weer terugkomen maar moet hier eigenlijk mee stoppen.
Groet Robert
Ik krijg hier weer een bevesteging dat vreeken te groot is geworden.
Al 4 jaar heb ik te maken met bestellingen die of veel te laat (tot 3 maanden) of helemaal niet komen en en op mails niet gereageerd wordt.
In sept jl mijn bestelling gedaan maar wacht nog steeds op de laatste zaden en als je al contact kan krijgen krijg je steeds het zelfde andwoord van mislukte oogsten en zaadleveranciers die niet leveren.
Zijn grote asortiment pootaardappels en zaden die ik nog niet bij anderen heb gezien doen mij telkens weer terugkomen maar moet hier eigenlijk mee stoppen.
Groet Robert
.
Laatst aangepast door eifel op wo maa 16, 2011 1:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
eifel- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 29-01-11
Ik heb Ton Vreeken zojuist op de hoogte gesteld van de negatieve ervaringen van enkele forumleden en hoop dat hij hiermee zijn voordeel doet.
Ik heb de complete topic shitake op hout als bijlage meegestuurd zodat hij de persoonlijke ervaringen zelf kan lezen.
Het is toch wel jammer dat door deze ervaringen mensen wegblijven bij een bedrijf met zo,n mooi en groot assortiment
Ik heb de complete topic shitake op hout als bijlage meegestuurd zodat hij de persoonlijke ervaringen zelf kan lezen.
Het is toch wel jammer dat door deze ervaringen mensen wegblijven bij een bedrijf met zo,n mooi en groot assortiment
Het grote assortiment is de reden dat ik daar dus nog wel zaden bestel! zoveel aparte plantjes en rassen met een duidelijke beschrijving heb ik nog nergens anders gevonden....
Aan de andere kant zou hij ook eens op het peperforum moeten kijken...daar is die ook al niet echt geliefd omdat blijkbaar de benamingen van rassen regelmatig niet overeenkomen met het zaad of omdat er een of ander fantasie-naam aan gegeven is.
Aan de andere kant zou hij ook eens op het peperforum moeten kijken...daar is die ook al niet echt geliefd omdat blijkbaar de benamingen van rassen regelmatig niet overeenkomen met het zaad of omdat er een of ander fantasie-naam aan gegeven is.
Bij Vreeken bestellen wij ook niet meer.
Begin oktober een bestelling gedaan. Na een maand eindelijk in huis en toen bleek er weer een deel van de bestelling niet op voorraad te zijn, het zou nageleverd worden. Ondertussen hebben we er niks meer over gehoord.
Helemaal nog niets nageleverd gekregen. Ook staat de site vol met verkeerde namen en verkeerde informatie.
Als we een keer in de buurt van Dordrecht zijn dan gaan we misschien nog een keer naar de winkel om daar meteen te kopen.
Begin oktober een bestelling gedaan. Na een maand eindelijk in huis en toen bleek er weer een deel van de bestelling niet op voorraad te zijn, het zou nageleverd worden. Ondertussen hebben we er niks meer over gehoord.
Helemaal nog niets nageleverd gekregen. Ook staat de site vol met verkeerde namen en verkeerde informatie.
Als we een keer in de buurt van Dordrecht zijn dan gaan we misschien nog een keer naar de winkel om daar meteen te kopen.
Heb vorige week stammetjes gekocht bij Haverman in Balkbrug omdat me eigen enting maar niet wil opschieten (ben bang dat ik te vers hout heb gebruikt).
De stammetjes heb ik thuis direct in de waterbak voor de asperges gedaan (volgens Menno Haverman is de onderdompeling voornamelijk voor een koudeshock!) en de volgende dag tegen het kippenhok tussen de hazelnoten gezet,
Nu precies een week later zitten ze al vol paddenstoelen!

edit: de stammetjes die hij per post verstuurd hebben de halve lengte!
De stammetjes heb ik thuis direct in de waterbak voor de asperges gedaan (volgens Menno Haverman is de onderdompeling voornamelijk voor een koudeshock!) en de volgende dag tegen het kippenhok tussen de hazelnoten gezet,
Nu precies een week later zitten ze al vol paddenstoelen!

edit: de stammetjes die hij per post verstuurd hebben de halve lengte!
Heb je mischien een website van Haverman, en hebben ze ook andere paddenstoelen op stammetjes zoals oesterzwammen?
Groeten Robert
Groeten Robert
De website is: http://www.havemangroen.nl/
Helaas geen andere paddenstoelen daar.
Oesterzwammen groeien op stro ipv stammetjes (om balkenende te citeren:
) toch?
Helaas geen andere paddenstoelen daar.
Oesterzwammen groeien op stro ipv stammetjes (om balkenende te citeren:

bedankt voor de website, maar oesterzwammen groeien ook op stammetjes.
Onze vriend Ton vreeken verkoopt ook broedpluggen voor oesterzwammen en ook in de natuur groeien ze op dode takken.
Groeten Robert
Onze vriend Ton vreeken verkoopt ook broedpluggen voor oesterzwammen en ook in de natuur groeien ze op dode takken.
Groeten Robert
Goh, die kweeksetjes uit de action waren met stro, vandaar dat ik er vanuit ging dat dat hun normale voedingsbodem was.
Weer wat geleerd!
Weer wat geleerd!

Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: