drogen van groente en fruit
4 plaatsers
drogen van groente en fruit
In de draad van dennis zijn tuin meld hij dat hij een stokli droger koopt.
Nu zijn er ook wel goedkopere modelletjes maar daar hebben we op het chillipeperforum weinig positiefs over gehoord.
mijn goedkopere oplossing is de droogkast, een oud nachtkastje met daar onderin een oude haardroger.

Dit is een variant op de kast met een gloeilamp onderin.
Bij drogen zijn er een paar dingen belangrijk:
Niet te heet!
Donker
Bewegende droge lucht
Gebruikt iemand nog misschien nog andere technieken? want mijn droogkast kon afgelopen jaar niet tegen de hopoogst op drogen.
Nu zijn er ook wel goedkopere modelletjes maar daar hebben we op het chillipeperforum weinig positiefs over gehoord.
mijn goedkopere oplossing is de droogkast, een oud nachtkastje met daar onderin een oude haardroger.

Dit is een variant op de kast met een gloeilamp onderin.
Bij drogen zijn er een paar dingen belangrijk:
Niet te heet!
Donker
Bewegende droge lucht
Gebruikt iemand nog misschien nog andere technieken? want mijn droogkast kon afgelopen jaar niet tegen de hopoogst op drogen.
Re: drogen van groente en fruit
Zo'n Stokli kost dan wel heel duur(125 euro) maar hij gaat jaren mee en je kan er alles goed in drogen.
Dus het is het investeren wel waard
.
En vooral met pepers lijkt het me wel handig, van de zomer had ik zo'n 100 cayenne's gedroogd in de oven. Zelfs van die Cayenne's stonk het hele huis, en ze moesten er 6 uur in dus niet zo energiezuinig.
Dus het is het investeren wel waard

En vooral met pepers lijkt het me wel handig, van de zomer had ik zo'n 100 cayenne's gedroogd in de oven. Zelfs van die Cayenne's stonk het hele huis, en ze moesten er 6 uur in dus niet zo energiezuinig.
Dennis29- Aantal berichten : 212
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 25
Jos schreef:Stockli Aldothe Stockli is mine.
![]()
Super lijkt me
Joepie!
Alles kan in de droger! groente, fruit, kruiden, de cavia van de buren.......

Have fun!
hmmmm cavia...lekker!
Eva- Aantal berichten : 400
Leeftijd : 54
Eva schreef:hmmmm cavia...lekker!
Misschien ook lekker in het zoet-zuur!
Dennis29- Aantal berichten : 212
Leeftijd : 25
"stadsjager" Sjoert Mulder en Meneer Wateetons hebben een boek geschreven waar in staat hoe je een cavia slacht en klaarmaakt.
Ze waren er zo enthousiast over dat het zelfs de cover van het boek is geworden!
Daarnaast hebben ze mooie hoofdstukken over kaas maken, worst maken (meneer wateetons is DE amateurworstendraaier van NL!)en drank stoken.
Ook hebben ze een heel stuk gewijd aan drogen/zouten/roken/verzuren!
Met kleine logootjes geven ze ook nog aan of het legaal is en of het je releatie of leven kan kosten
Hun avonturen en experimenten beschrijven ze ook op hun weblog.
Meneer was zo vriendelijk om in ruil voor de vaste aanschafprijs en wat peperzaden mij een gesigneerd exemplaar toe te sturen!

beter één vogel in de hand als 10 in de lucht, aldus meneer
Ze waren er zo enthousiast over dat het zelfs de cover van het boek is geworden!
Daarnaast hebben ze mooie hoofdstukken over kaas maken, worst maken (meneer wateetons is DE amateurworstendraaier van NL!)en drank stoken.
Ook hebben ze een heel stuk gewijd aan drogen/zouten/roken/verzuren!
Met kleine logootjes geven ze ook nog aan of het legaal is en of het je releatie of leven kan kosten
Hun avonturen en experimenten beschrijven ze ook op hun weblog.
Meneer was zo vriendelijk om in ruil voor de vaste aanschafprijs en wat peperzaden mij een gesigneerd exemplaar toe te sturen!

beter één vogel in de hand als 10 in de lucht, aldus meneer

Permissies van dit forum: