Gezond eten uit je eigen moestuin

Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aldo 2013

Ga naar beneden

aldo 2013 Empty aldo 2013

Bericht  aldo di feb 26, 2013 1:57 pm

Hoi,
tis lang geleden dat ik hier wat poste maar hier de eerste vorderingen van dit jaar:

Ben dit jaar begonnen met het zaaien(dus niet poten!) van aardappelen, dit om in de loop der jaren er een nieuw ras uit te krijgen.
Zaadjes heb ik gewonnen uit me eigen blaue congo en van Tom Wagner/Tater Mater(de veredelaar van bv de green zebra tomaat) van new world seeds (http://www.newworldcrops.com)
[Alleen beheerders zien deze afbeelding]

Ook ben ik begonnen met een stukje mechanisatie Laughing een Hagedorn aardappelrooier uit de jaren 20/30

De eerste pepers staan er inmiddels ook boven, ga me dit jaar proberen in te houden qua aantal soorten Rolling Eyes

Verder zijn er al o.a. tabak, prei, physalis, selderij, viooltjes, tuinbonen gezaaid.

De beide tunnelkassen worden op het moment bewoond door kippen, in de ene kas de Leghorns die ik afgelopen zomer als kuiken heb gekocht en in de andere kas een koppeltje Zijdehoenders die me vanochtend verblijd hebben met hun allereerste eitjes.
Ook doen ze in de kas gelijk goed werk als onkruid/ongedierte bestrijder en mestproducent.

De hoptuin is een grote ravage gezien afgelopen jaar vlak voor de oogst twee van de vier palen naar beneden kwamen zetten Sad ..moet nog bedenken hoe ik dit in de toekomst ga doen.

Tot zo ver de update tot nu toe, tis wachten op de lente... sunny

Aldo

aldo
aldo

Aantal berichten : 560
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 46

https://www.facebook.com/aldo.drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: