Onbekend insect
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Onbekend insect
Afgelopen zomer kwam ik dit rare insect tegen in de schuur... Iemand enig idee welk beestje dit is?
Foto insect
Foto insect
dnaleor- Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 08-01-11
Insect
Is het geen Tijgerwesp???? vreemd beest nog nooit een gezien?
dnaleor schreef:Afgelopen zomer kwam ik dit rare insect tegen in de schuur... Iemand enig idee welk beestje dit is?
Foto insect
Re: Onbekend insect
flink beestje!
ik denk dat Jos wel in de juiste richting zoekt. volgens mij is het ook een wesp. misschien een sluipwesp? een houtsluipwesp zelfs?
voor definitieve determinatie zul je toch echt naar waarneming.nl moeten gaan. een keigoede site met de grootste hoeveelheid mensen met kennis over de natuur op het internet.
ik zou zeggen, meld je aan en vraag hulp met de determinatie op het mieren, wespen en bijen topic.
http://forum.waarneming.nl/smf/
ik denk dat Jos wel in de juiste richting zoekt. volgens mij is het ook een wesp. misschien een sluipwesp? een houtsluipwesp zelfs?
voor definitieve determinatie zul je toch echt naar waarneming.nl moeten gaan. een keigoede site met de grootste hoeveelheid mensen met kennis over de natuur op het internet.
ik zou zeggen, meld je aan en vraag hulp met de determinatie op het mieren, wespen en bijen topic.
http://forum.waarneming.nl/smf/
Eva- Aantal berichten : 400
Leeftijd : 54
hmm.. die tijgerwesp lijkt verdacht veel op de hoornaar en die houtsluipwesp is te slank... wel groot trouwens die laatste hoor!
Maar dit beest is echt heel dik, dik achterlijf en niet zo'n dunne wespentaille...
Maar dit beest is echt heel dik, dik achterlijf en niet zo'n dunne wespentaille...
Volgens mij is het dus ook geen echte wespachtige maar een ander vliesvleugelige die een beedje mimicri gebruikt?
waarneming.nl is inderdaad een leuke site!
waarneming.nl is inderdaad een leuke site!
Volgens waarneming.nl is het de grote houtsluipwesp, om precies te zijn het vrouwtje.
HA! i still have it

Eva- Aantal berichten : 400
Leeftijd : 54
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: