Daantje's Makkelijke moestuin..
5 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Daantje's Makkelijke moestuin..
Hier ga ik zoals beloofd mijn moestuin avontuur opschrijven..
Grtz Daantje..

Grtz Daantje..

Daantje- Aantal berichten : 41
Registratiedatum : 09-07-11
Re: Daantje's Makkelijke moestuin..

Nou daar gaan we dan.. We waren zondag zo lekker bezig in de tuin dat is al zo'n zin had om te gaan zaaien.. Dus kon ik het natuurlijk niet laten.. Ik heb maar meteen wat radijs gezaait.. Ik benieuwd of net niet wordt opgegeten door de vogels.. Anders toch maar even een andere oplossing zoeken.. Ik kon het ook niet laten om al wat fleurigs in de tuin te zetten... Hihi..

Ik ben vandaag al flink bezig geweest met zaaien..

Wat heb ik allemaal al gezaaid:
Paprika
Orange horizon
Yellow sunbright
Purple bell
White bell
Yolo wonder
Tomaten
Tiny tim
Balkontomaat Maja
Golden egg
Gardner's delight
Fence row cherry
Reinhard's goldkirsche
Mini tomato TM
Oranje van Goeijenbier
Olijftomaat
Hazelnoot tomaat
Green grape
Millefleur
Doperwten
Kelvedon wonder
Rondzadige doperwt weet de naam niet
Kreukzadige doperwt Lancet
Groente
Kropsla
Krulsla
Radijs
Knoflook
Bloemen
Afrikaantjes
Lavendel
Fruit
Wilde aardbeien van de action
kruiden
Thijm
Peterselie
Bladselderie
Knoflook-bieslook

Over een paar weken ga ik nog wat boontje en komkommer zaaien en als het tijd is om alles lekker buiten te zetten ga ik ook nog wat kruiden zaaien..
Ik heb er zin in..

Laatst aangepast door Daantje op ma maa 05, 2012 10:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
en wat heb ik vandaag gezaaid..
Ik heb vandaag het zaad van Aldo binnen gehad (klinkt zo raar).. en natuurlijk meteen in de grond gestopt.. Heel erg bedankt..
Tomaten
Mini tomato TM
Oranje van Goeijenbier
Fruit
Bloemen
Lanvendel
Ik wilde de laatste 2 gewoon ff uitproberen.. Ben heel erg benieuwd of het wat gaat worden..
Vandaag ook nog wat dichte wasmanden bij de action gekocht.. Daar wil ik terras fruitboompjes in zetten.. Zal niet weten of het gaat lukken maar dat zien we dan wel..
Grtz Daantje
Ik heb vandaag het zaad van Aldo binnen gehad (klinkt zo raar).. en natuurlijk meteen in de grond gestopt.. Heel erg bedankt..
Tomaten
Mini tomato TM
Oranje van Goeijenbier
Fruit
Bloemen
Lanvendel
Ik wilde de laatste 2 gewoon ff uitproberen.. Ben heel erg benieuwd of het wat gaat worden..
Vandaag ook nog wat dichte wasmanden bij de action gekocht.. Daar wil ik terras fruitboompjes in zetten.. Zal niet weten of het gaat lukken maar dat zien we dan wel..
Grtz Daantje

Ik heb net 2 soorten pluksla gezaait.. Een gele en een rood kleurige..
een collega van mij heeft een grote moestuin en die had het over een zaaikalender.. Ik dacht dat is wel erg makkelijk.. Dus ff op internet gekeken en deze heb ik gevonden..

een collega van mij heeft een grote moestuin en die had het over een zaaikalender.. Ik dacht dat is wel erg makkelijk.. Dus ff op internet gekeken en deze heb ik gevonden..
Als je bomen in een wasmand zet is het een idee on halverwege een paar gaten te boren zodat mocht het veel regenen je boom niet ineens in een bak met water ipv een bak met grond staat.
Dat was ik ook van plan.. Dat heb ik ook gedaan bij de wasmanden van de jongens.. Daar hadden ze vorig jaar groenten in gezet.. Toch bedankt voor je tip..

Vandaag ook weer bezig geweest in de tuin.. Ik heb wat kruiden gezaait en knoflook in de grond gedaan..

Thijm, Peterselie, Knoflook-bieslook en bladselderie..

Hier 3 emmers met knoflook.. Deze komen uit de winkel.. Ik weet niet of ze iets gaan doen.. We wachten af..

De 2 soorten pluksla..

Onder het "glas" heb ik radijsjes gezaait..
Ik zal wel dat in de bakken op de vensterbank er ook al heel wat boven komen.. Leuk..

Thijm, Peterselie, Knoflook-bieslook en bladselderie..

Hier 3 emmers met knoflook.. Deze komen uit de winkel.. Ik weet niet of ze iets gaan doen.. We wachten af..

De 2 soorten pluksla..

Onder het "glas" heb ik radijsjes gezaait..
Ik zal wel dat in de bakken op de vensterbank er ook al heel wat boven komen.. Leuk..

Hoi Daantje,
Je bent al goed bezig met zaaien en planten.
Goed dat je zaai en stekgrond voor de paprika zaailingen gebruikt, deze bevatten geen schimmelsporen zoals bij normale potgrond wel het geval is en daardoor de zaden vaak ten prooi vallen aan schimmel.
Mischien een tip voor de knoflook, deze kan je heel goed al in oktober poten zodat ze een langer groeiseizoen hebben en grotere bollen vormen, knoflook kan goed de vorst verdragen.
Groeten Robert
Je bent al goed bezig met zaaien en planten.
Goed dat je zaai en stekgrond voor de paprika zaailingen gebruikt, deze bevatten geen schimmelsporen zoals bij normale potgrond wel het geval is en daardoor de zaden vaak ten prooi vallen aan schimmel.
Mischien een tip voor de knoflook, deze kan je heel goed al in oktober poten zodat ze een langer groeiseizoen hebben en grotere bollen vormen, knoflook kan goed de vorst verdragen.
Groeten Robert
Hey Robert..
Ja, Ik ben al lekker bezig.. Kan ook echt niet wachten.. hihihi.. Dat van de knoflook had ik al gelezen.. Maar ik kan echt niet wachten tot oktober.. Dus die ik ze nou en in oktober nog eens.. Als ik het niet vergeet..
Van dat steek zand wist ik niet.. Maar ik ben niet voor niks op een forum om het te leren..
Ik heb gisteren avond nog wel andere labeltjes gemaakt.. Want die andere van hout en papier begonnen te schimmelen.. Dus nu maar van die mooie gele..
Grtz Daantje..
Ja, Ik ben al lekker bezig.. Kan ook echt niet wachten.. hihihi.. Dat van de knoflook had ik al gelezen.. Maar ik kan echt niet wachten tot oktober.. Dus die ik ze nou en in oktober nog eens.. Als ik het niet vergeet..

Ik heb gisteren avond nog wel andere labeltjes gemaakt.. Want die andere van hout en papier begonnen te schimmelen.. Dus nu maar van die mooie gele..
Grtz Daantje..

Hey Jos en Elena..
Alvast heel erg bedankt.. Ik laat je weten als ze binnen zijn..
Grtz Daantje..
Alvast heel erg bedankt.. Ik laat je weten als ze binnen zijn..
Grtz Daantje..

Net weer ff wat fotootjes gemaakt.. Het begint nu aardig te groeien.. Meteen ff een vraagje.. Moet ik de tomatenplantje minder warm gaan zetten of kunnen ze gewoon beneden blijven staan (20 graden)?

Tomaatjes..

Deze staan alwel wat koeler.. Op een slaapkamer waar het raam open staat..

Er komt steeds meer bij..

Tomaatjes..

Deze staan alwel wat koeler.. Op een slaapkamer waar het raam open staat..

Er komt steeds meer bij..

Wow Jos en Elena..
Ik heb de zaden binnen.. Wat veel zeg.. Heel erg bedankt.. Ik ga ze ddl meteen in de grond zetten..
Grtz Daantje..
Ik heb de zaden binnen.. Wat veel zeg.. Heel erg bedankt.. Ik ga ze ddl meteen in de grond zetten..

Grtz Daantje..

i.v.m ruimte heb ik maar 4 soorten gezaaid..
Olijftomaat
Hazelnoot tomaat
Green grape
Millefleur
Heel erg bedankt Jos en Elena..Ik hou jullie op de hoogte..

Olijftomaat
Hazelnoot tomaat
Green grape
Millefleur
Heel erg bedankt Jos en Elena..Ik hou jullie op de hoogte..

De green grape was afgelopen jaar de verrassing bij ons, zo lekker zoet.
De millefleur is ook geweldig, qua smaak wel wat minder dan de green grape maar massa,s tomaatjes.
De trossen met tomaten van de millefleur werden zo zwaar dat ze ondersteund moesten worden.

De eerste bloemtros van de millefleur, dan begrijp je ook gelijk de naam millefleur (duizend bloemen)
Groeten Robert
De millefleur is ook geweldig, qua smaak wel wat minder dan de green grape maar massa,s tomaatjes.
De trossen met tomaten van de millefleur werden zo zwaar dat ze ondersteund moesten worden.

De eerste bloemtros van de millefleur, dan begrijp je ook gelijk de naam millefleur (duizend bloemen)
Groeten Robert
Bij mij is er 1 millefleur opgekomen.. Heb er gisteren nog snel bij gezaaid.. Klink wel heel zielig zeg.. 1tje.. Ach ja.. Ik heb ook niet zo'n grote tuin.. Ik heb in totaal 12 soorten staan.. Dus mag niet klagen..
Daantje schreef:Bij mij is er 1 millefleur opgekomen.. Heb er gisteren nog snel bij gezaaid.. Klink wel heel zielig zeg.. 1tje.. Ach ja.. Ik heb ook niet zo'n grote tuin.. Ik heb in totaal 12 soorten staan.. Dus mag niet klagen..
Van 1 plant kan je massa,s tomaatjes plukken honderden.
Zo de kas staat weer.. Nu moeten we alleen nog de bak vullen.. Ikheb de kruiden er al instaan.. In hun emmertjes..

De kas..

De erwten.. Die gaan nu ook erg snel.. Ze beginnen al van die klimdingen te krijgen..

De pluksla.. Dat heeft ff geduurd voordat die boven kwam zeg.. Maar Ik mag nu niet klagen..

Van de week bij de aldi knoflook gehaald.. Ik heb de winkel teentjes eruit gehaald en nieuwe er voor in de plaats gezet..

De radijs.. Beginnen ook goed te groeien.. Ik laat ze eens lekker bij elkaar zitten.. Kijken wat dat wordt..

De tomaten op de venstebank beginnen ook aardig te groeien.. en de rest ook.. Super leuk... en nu het weer zo lekker is krijg je alleen maar meer kriebels..

De kas..

De erwten.. Die gaan nu ook erg snel.. Ze beginnen al van die klimdingen te krijgen..

De pluksla.. Dat heeft ff geduurd voordat die boven kwam zeg.. Maar Ik mag nu niet klagen..

Van de week bij de aldi knoflook gehaald.. Ik heb de winkel teentjes eruit gehaald en nieuwe er voor in de plaats gezet..

De radijs.. Beginnen ook goed te groeien.. Ik laat ze eens lekker bij elkaar zitten.. Kijken wat dat wordt..

De tomaten op de venstebank beginnen ook aardig te groeien.. en de rest ook.. Super leuk... en nu het weer zo lekker is krijg je alleen maar meer kriebels..
Je bent goed bezig Daantje, ziet er allemaal goed uit.
En de tomatenzaailingen kunnen met dit weer al in je nieuwe kas, alleen voor de koude nachten moet je oppassen en ze dan voor de nacht weer even binnen zetten.
Als ze in de kas staan worden het wel sterkere planten.
Groeten Robert
En de tomatenzaailingen kunnen met dit weer al in je nieuwe kas, alleen voor de koude nachten moet je oppassen en ze dan voor de nacht weer even binnen zetten.
Als ze in de kas staan worden het wel sterkere planten.
Groeten Robert
Hey Robert..
Ik hou al een paar dagen een volksverhuizing.. 's morgens als de zon op de kas staat gaan ze naar buiten en aan het einde van de middag zit ik ze weer lekker op de vensterbank.. En vorige week zondag had ik ze gewoon buiten gezet.. Toen was het ook zo'n mooi weer en het kasje stond nog niet..

Lekker in het zonnetje..

Inmiddels staan er paprika's ook mooi boven de grond..

De aardbeitjes van de Action..

En hier de tomaatjes.. Iets groter als een post hier boven.. en de erwten die niet tegen vorst kunnen.. Dus die blijven nog maar ff binnen..
Ik hou al een paar dagen een volksverhuizing.. 's morgens als de zon op de kas staat gaan ze naar buiten en aan het einde van de middag zit ik ze weer lekker op de vensterbank.. En vorige week zondag had ik ze gewoon buiten gezet.. Toen was het ook zo'n mooi weer en het kasje stond nog niet..

Lekker in het zonnetje..

Inmiddels staan er paprika's ook mooi boven de grond..

De aardbeitjes van de Action..

En hier de tomaatjes.. Iets groter als een post hier boven.. en de erwten die niet tegen vorst kunnen.. Dus die blijven nog maar ff binnen..
Leuk om te lezen Daantje, jij gaat als een speer

noortje- Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 16-12-11
Leeftijd : 65
Dank je Noortje..
Zo gisteren weer een wat foto's gemaakt.. Wat een lekker weer was het de laatste dagen.. Super..

Hier de rondzadige erwten.. Gaat lekker met ze.. Ze groeien flink..

Hier de kelvedon wonder..

De knofllook..

De plantjes hebben lekker van de zon kunnen genieten.. Ik liep maar de hele tijd de tuin door met ze.. Hihihi..

Tomaatjes..

ff kijken hoor.. Hier staan tomaten.. Ik zag dat de lavendel ook eens kwam kijken.. Pff.. Dat heeft lang geduurd.. De aardbeitjes en bladselderie..

Links staan tomaten in het midden heb ik net snackkomkommer gezaaid en rechts staan de paprika's..

Hier staan allemaal tomaatjes.. Hihihi.. Waar moet ik ze kwijt.. lol..

En hier staan voor de verandering tomaten..
en kreukerwten..
Hier gaat het dus goed...

Zo gisteren weer een wat foto's gemaakt.. Wat een lekker weer was het de laatste dagen.. Super..

Hier de rondzadige erwten.. Gaat lekker met ze.. Ze groeien flink..

Hier de kelvedon wonder..

De knofllook..

De plantjes hebben lekker van de zon kunnen genieten.. Ik liep maar de hele tijd de tuin door met ze.. Hihihi..

Tomaatjes..

ff kijken hoor.. Hier staan tomaten.. Ik zag dat de lavendel ook eens kwam kijken.. Pff.. Dat heeft lang geduurd.. De aardbeitjes en bladselderie..

Links staan tomaten in het midden heb ik net snackkomkommer gezaaid en rechts staan de paprika's..

Hier staan allemaal tomaatjes.. Hihihi.. Waar moet ik ze kwijt.. lol..

En hier staan voor de verandering tomaten..

Hier gaat het dus goed...

Ik ben stout geweest.. Ik vind dat mijn plantjes het niet goed doen.. Dus ik ben al aan het overpotten geweest.. (of hoe dat ook heet) Nu maar hopen dat ze blijven leven.. Maar dat denk ik wel.. Want aan ieder plantje die over heb gezet zat behoorlijk wat wortel aan.. Ook maar meteen foto's gemaakt..

Maar weer binnen gedaan.. Het weer was niet zo lekker om buiten te gaan staan..

Tomaten

en de paprika's

en de rest van de tomaten en andere dingen..

De erwten doen het goed..

Knoflook..

De pluksla.. De bloempjes zien er zielig uit.. Maar dat komt wel weer als het droog is en de oude bloemen eruit zijn..

Radijs.. Ze zien er al lekker uit..

en wat gele uien..

Maar weer binnen gedaan.. Het weer was niet zo lekker om buiten te gaan staan..

Tomaten

en de paprika's

en de rest van de tomaten en andere dingen..

De erwten doen het goed..

Knoflook..

De pluksla.. De bloempjes zien er zielig uit.. Maar dat komt wel weer als het droog is en de oude bloemen eruit zijn..

Radijs.. Ze zien er al lekker uit..

en wat gele uien..
Reactie
Nou Daantje jij hebt niet stil gezeten.
Leuk om naar jou foto's te kijken.
En mooi om te zien dat je met relatief weinig plaats toch leuk kan tuinieren.
De warme dagen komen er aan dus hou de tuinslang maar vast paraat
We volgen je op de voet Groetjes Jos en Elena
Leuk om naar jou foto's te kijken.
En mooi om te zien dat je met relatief weinig plaats toch leuk kan tuinieren.
De warme dagen komen er aan dus hou de tuinslang maar vast paraat

We volgen je op de voet Groetjes Jos en Elena
Hoi Daantje,
Leuk dat je zoveel plezier in het kweeken van groenten heb gevonden.
Ik lees elke keer met plezier je vorderingen op dit gebied, en ook je fotoverslagen er bij vind ik leuk.
Groeten Robert
Leuk dat je zoveel plezier in het kweeken van groenten heb gevonden.
Ik lees elke keer met plezier je vorderingen op dit gebied, en ook je fotoverslagen er bij vind ik leuk.
Groeten Robert
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: