Gezond eten uit je eigen moestuin


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Gezond eten uit je eigen moestuin
Gezond eten uit je eigen moestuin
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

jullie mening gevraagd

2 plaatsers

Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty jullie mening gevraagd

Bericht  heidike_21 zo apr 03, 2011 3:14 pm

Heey , om te beginnen ben ik buiten een tuinierder ook iemand die begaan is met de armoede in Belgie .
Nu kreeg ik enkele weken geleden een geweldig idee en ik had graag jullie mening gewild !!
Voor arme mensen is het heel moeilijk om verse groenten / fruit aan te kopen omdat dit voor hen redelijk duur is , misschien dat wij hier wat aan kunnen doen .
Zou het niet leuk zijn als wij nu de groenten die wij over zouden hebben in onze moestuin niet kadoo kunnen doen aan mensen die bijna geen verse groenten en fruit kunnen kopen in plaats van dit in de groene container te werpen ?
We kunnen misschien onze overige groenten bij enkele personen verzamelen en deze gaan uitdelen in antwerpen , Brussel en waar er ook maar mensen op straat leven ?
Wat is jullie mening hier over ?

heidike_21

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 10-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty Re: jullie mening gevraagd

Bericht  aldo zo apr 03, 2011 4:50 pm

Wij leveren af en toe groente af aan de voedselbank, het voordeel daarvan is dat je zelf geen netwerk hoeft op te zetten, het nadeel is dat ze nauwelijks opslag mogelijkheden voor vers spul hebben (koelcel ed.)

Probeer contact op te nemen met organisaties die al werken met mensen die met minder bedeelden werken(denk daar ook bij aan kerken/moskeën!).
Weet niet of het "leger des heils" ook in belgie actief is? zij hebben vaak een soep-uitdeel voor dakloze mensen en kunnen vast ook verse ingredienten gebruiken.

Vind het idee verder super! cheers

Misschien is het op de duur wel uit te breiden tot een tuin waar mensen in ruil voor arbeid voedsel kunnen krijgen.
Naast gezond eten is arbeid in de open lucht ook goed voor lichaam en geest.

Ben zeer benieuwd hoe dit idee vorm gaat krijgen, dus houd ons op de hoogte!

aldo
aldo

Aantal berichten : 560
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 47
Woonplaats : drenthe

https://www.facebook.com/aldo.drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty Re: jullie mening gevraagd

Bericht  heidike_21 zo apr 03, 2011 5:06 pm

aldo schreef:Wij leveren af en toe groente af aan de voedselbank, het voordeel daarvan is dat je zelf geen netwerk hoeft op te zetten, het nadeel is dat ze nauwelijks opslag mogelijkheden voor vers spul hebben (koelcel ed.)

Probeer contact op te nemen met organisaties die al werken met mensen die met minder bedeelden werken(denk daar ook bij aan kerken/moskeën!).
Weet niet of het "leger des heils" ook in belgie actief is? zij hebben vaak een soep-uitdeel voor dakloze mensen en kunnen vast ook verse ingredienten gebruiken.

Vind het idee verder super! cheers

Misschien is het op de duur wel uit te breiden tot een tuin waar mensen in ruil voor arbeid voedsel kunnen krijgen.
Naast gezond eten is arbeid in de open lucht ook goed voor lichaam en geest.

Ben zeer benieuwd hoe dit idee vorm gaat krijgen, dus houd ons op de hoogte!


Inderdaad het is een geweldig idee en daarmee dat ik het voorstelde .
Natuurlijk kan ik dat niet helemaal alleen en heb ik natuurlijk nog andere mensen nodig die willen meedoen bv : de groenten samenbrengen , mee contact kan opnemen met organisatoren .
Het zou fijn zijn als er al zeker 2 mensen wilde meehelpen met het organiseren .
Het is natuurlijk een heel werk om dat op te starten en zoveel ervaring heb ik daar nu ook niet in Embarassed .
Ik ben gewoon iemand die het erg vind dat daklozen niet aan bepaalde ingredienten kunnen komen Very Happy en wil hen daarbij helpen Very Happy

heidike_21

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 10-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty Re: jullie mening gevraagd

Bericht  aldo zo apr 03, 2011 5:18 pm

Belgie is voor mij als drenth nogal ver weg en onbekend terrein anders had ik je graag geholpen Embarassed
Denk dat de eerste stap is die je moet zetten gewoon contacten maken is....
Laat mensen weten dat je dit wilt en voor dat je het weet wil iemand je helpen het op te zetten.
Wees vooral niet te bang mensen en organistaties uit "verschillende hoeken" te benaderen. een christen en een communist zijn het over veel dingen niet eens maar zijn beide wel begaan met de armere medemens....een punker en een oud dametje zullen elkaar op straat niet snel aanspreken maar kunnen bij zo iets gerust samenwerken.
Hoop dat er iets moois uit je idee gaat groeien!
aldo
aldo

Aantal berichten : 560
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 47
Woonplaats : drenthe

https://www.facebook.com/aldo.drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty Re: jullie mening gevraagd

Bericht  heidike_21 zo apr 03, 2011 5:25 pm

aldo schreef:Belgie is voor mij als drenth nogal ver weg en onbekend terrein anders had ik je graag geholpen Embarassed
Denk dat de eerste stap is die je moet zetten gewoon contacten maken is....
Laat mensen weten dat je dit wilt en voor dat je het weet wil iemand je helpen het op te zetten.
Wees vooral niet te bang mensen en organistaties uit "verschillende hoeken" te benaderen. een christen en een communist zijn het over veel dingen niet eens maar zijn beide wel begaan met de armere medemens....een punker en een oud dametje zullen elkaar op straat niet snel aanspreken maar kunnen bij zo iets gerust samenwerken.
Hoop dat er iets moois uit je idee gaat groeien!

Inderdaad , ik zal maar eens aan de slag gaan met contacten te maken Very Happy .
Dan kunnen we misschien in September al een inzameling doen als het goed gaat Very Happy .

heidike_21

Aantal berichten : 17
Registratiedatum : 10-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

jullie mening gevraagd Empty Re: jullie mening gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum