`Tabaks planten (zaad)
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
`Tabaks planten (zaad)
Van een collega heb ik een zakje zaad van rooktabak gehad, nu heb ik in het verleden wel eens ergens gelezen dat deze planten bepaalde soorten ongedierte weren.
Zijn er forumleden die hier meer van af weten zodat ik mischien een paar planten in mijn kassen kan zetten?
Zijn er forumleden die hier meer van af weten zodat ik mischien een paar planten in mijn kassen kan zetten?
Re: `Tabaks planten (zaad)
ik weet geen antwoord op je vraag....
maar ik heb er wel eentje!
moet tabak dan in de kas?
maar ik heb er wel eentje!
moet tabak dan in de kas?
Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
Nee, de planten kunnen gewoon buiten staan maar als ze schadelijke insecten bestrijden zet ik ze wel in de kas.
Nicotine is inderdaad een heftig bestrijdingsmiddel. Zo legde men vroeger bewust de peuken in bloempotten tegen de luis.
Als je de bladeren weekt in water en dat op planten met luis spuit gaat de luis geheid dood.
Zou wel een mondkapje enzo gebruiken want voor jezelf is het ook niet bijster gezond.
Het zou me dan ook niks verbazen dat een groeiende tabaksplant ook een afschrikwerking voor insecten heeft.
Als je de bladeren weekt in water en dat op planten met luis spuit gaat de luis geheid dood.
Zou wel een mondkapje enzo gebruiken want voor jezelf is het ook niet bijster gezond.
Het zou me dan ook niks verbazen dat een groeiende tabaksplant ook een afschrikwerking voor insecten heeft.
dus mijn pakje shag is een zakje vol luizenbestrijdingsmiddel?
wat raar dat ik daar nog nooit eerder aan gedacht heb!
reken maar niet dat ik mijn verse shag ervoor zal gebruiken..maar peukjes genoeg hier (helaas)
bedankt voor de tip
robert, ik kan het niet laten, ik heb me nog vrij lang kunnen inhouden...maar eh, heb je misschien een paar zaadjes over?
reken maar niet dat ik mijn verse shag ervoor zal gebruiken..maar peukjes genoeg hier (helaas)
bedankt voor de tip

robert, ik kan het niet laten, ik heb me nog vrij lang kunnen inhouden...maar eh, heb je misschien een paar zaadjes over?
oh super!!!
ik begin me gestadig aan best wel een 'bietser' te voelen...
maar hoe dan ook, de tabak stond nog op mijn lijstje en daarom zou ik er écht heel blij mee zijn

ik begin me gestadig aan best wel een 'bietser' te voelen...
maar hoe dan ook, de tabak stond nog op mijn lijstje en daarom zou ik er écht heel blij mee zijn

Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: