hopscheuten uit het wild
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
hopscheuten uit het wild
Vandaag de eerste wilde hopscheuten geoogst ze zijn nog wel klein 10 tot 15 cm ( normaal oogst ik ze tot 30 cm ) en heb hier een lekkere ommelet mee gemaakt.
Het handje vol hopscheuten gewassen en in en beetje olijfolie licht aangebakken en de eieren er over heen en smullen maar van het voorjaars goud.
Groeten Robert
Het handje vol hopscheuten gewassen en in en beetje olijfolie licht aangebakken en de eieren er over heen en smullen maar van het voorjaars goud.
Groeten Robert
Re: hopscheuten uit het wild
hoe smaakt hop? is dat niet bitter?
Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
De scheuten zijn vergelijkbaar met asperges...het bittere van de hop zit in de lupuline, het gele poeder in de bellen niet in de rest van de plant.
juist! zo leer ik weer wat!
ik vind asperges best wel lekker...dus ik ga morgen overal zoeken en vreet alle hop op
ik vind asperges best wel lekker...dus ik ga morgen overal zoeken en vreet alle hop op

Het gaat dan om de nieuwe uitlopers...echt echt de scheuten! (net als bij asperges).
Jouw hopplantje ligt nu hier in de koeling!
Jouw hopplantje ligt nu hier in de koeling!
Ik eet de scheuten als ze boven de grond komen (als ze 20 tot 30 cm lang zijn ) zie het maar als groene asperges.
De scheuten hebben dan een groen/paarse kleur.
De scheuten oogsten zoals in Poperinge (belgie) als ze nog wit zijn vind ik te veel werk om een maaltje bij elkaar te krijgen maar wel lekker om af en toe een paar te proeven
De scheuten hebben dan een groen/paarse kleur.
De scheuten oogsten zoals in Poperinge (belgie) als ze nog wit zijn vind ik te veel werk om een maaltje bij elkaar te krijgen maar wel lekker om af en toe een paar te proeven
Als je nu echt een lekker recept met hopscheuten hebt kan je ze inzenden in ruil voor 250 gram scheuten!
http://wateetons.com/2011/03/17/hopscheuten-halen/
http://wateetons.com/2011/03/17/hopscheuten-halen/
misschien een leuk idee om die te gaan telen voor de locale restaurants Aldo?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: