Bouw nieuwe kas van Jos en Elena
+2
aldo
Jos en Elena
6 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Bouw nieuwe kas van Jos en Elena
Hoi ik en Elena waren op zoek naar een nieuwe kas maar i.v.m de te hoge prijs hebben we besloten er een zelf te maken?
Het lijkt ons een leuk idee de vorderingen op ons forum te laten zien.
De maten zijn 250 cm breed, 600 cm lang, 260 cm hoog, twee dakramen "automatisch" en een gewoon open draaiende deur we maken hem van hout wat we goed gaan behandelen met jachtlak, de ramen hebben we gratis en wel van polycarbonaat plus minus 3 mm dik.
Vandaag zijn we begonnen, met zagen en de montage van het dak, we maken hem demontabel om hem daarna op onze moestuin definitief te monteren.
Fotos volgen "de eerste mischien direct".
Gr Jos en Elena
Het lijkt ons een leuk idee de vorderingen op ons forum te laten zien.
De maten zijn 250 cm breed, 600 cm lang, 260 cm hoog, twee dakramen "automatisch" en een gewoon open draaiende deur we maken hem van hout wat we goed gaan behandelen met jachtlak, de ramen hebben we gratis en wel van polycarbonaat plus minus 3 mm dik.
Vandaag zijn we begonnen, met zagen en de montage van het dak, we maken hem demontabel om hem daarna op onze moestuin definitief te monteren.
Fotos volgen "de eerste mischien direct".
Gr Jos en Elena
Re: Bouw nieuwe kas van Jos en Elena
Elena is vast heel blij met zo'n handige man!

Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
.
Laatst aangepast door eifel op vr maa 18, 2011 3:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
eifel- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 29-01-11
Handig
"Handig" Dat wel maar bedenk wel", hij kan niets alleen, ik moet altijd helpen
.
Ik doe dat natuurlijk graag, en ik hou er een mooie
kas aan over
En ja hoor ik ben heel blij met hem.
Gr Elena

Ik doe dat natuurlijk graag, en ik hou er een mooie

En ja hoor ik ben heel blij met hem.
Gr Elena
Eva schreef:Elena is vast heel blij met zo'n handige man!![]()
Dak
De helft van het dak is klaar.
Het was erg koud buiten, maar het is ons toch gelukt.
Hier onder het dak dus.

Groetjes Jos en Elena
Het was erg koud buiten, maar het is ons toch gelukt.
Hier onder het dak dus.

Groetjes Jos en Elena
.
Laatst aangepast door eifel op vr maa 18, 2011 3:31 pm; in totaal 1 keer bewerkt
eifel- Aantal berichten : 23
Registratiedatum : 29-01-11
zeg Elena....kan ik je man eens een paar dagen lenen? ik wil ook wel zoiets!

Vordering kas
Vandaag zijn we weer verder gegaan met de bouw van onze kas.
Het dak is een fijt, we hebben het in twee delen gemaakt en is in totaal 6mtr lang en 2,60 meter breed.

Ook het (ik noem het maar) kozijn voor het ontluchtings raampje is klaar.

En ook het dakraampje is bijna klaar, eerst wilde we er twee dakramen in maken, maar we hebben besloten er maar een in te maken, maar dan een maatje groter en wel 90x45 cm.

Zo dat was het weer voor vandaag. Word vervolgd!!!
Groetjes Jos en Elena
Het dak is een fijt, we hebben het in twee delen gemaakt en is in totaal 6mtr lang en 2,60 meter breed.

Ook het (ik noem het maar) kozijn voor het ontluchtings raampje is klaar.

En ook het dakraampje is bijna klaar, eerst wilde we er twee dakramen in maken, maar we hebben besloten er maar een in te maken, maar dan een maatje groter en wel 90x45 cm.

Zo dat was het weer voor vandaag. Word vervolgd!!!
Groetjes Jos en Elena
en ook dat ziet er keurig uit! ik blijf volgen!
Goed en creatief bezig!

Dennis29- Aantal berichten : 212
Leeftijd : 25
Eindelijk het vervolg
Hallo hier zijn we weer, we hebben het erg druk gehad zoals velen van ons in de moestuin
We hebben het extra druk met het bouwen van de kas, we willen daarom alvast een paar foto´s laten zien van de vorderingen.
We hebben thuis alles voorbereid en daarna naar de moestuin gebracht,en aan het monteren en afbouwen begonnen.
hieronder een foto van een gedeelte van de kas.

Daarna de verdere bouw:
Zoals je ziet hebben we hem geschilderd met een speciale verf volgens de verf speciaalzaak was dit de beste optie'

Het dak zit er bijna op eerst had ik een raam gemaakt maar toen het geraamte stond zag ik dat het te weinig was
ook hebben we besloten er een zijraam in te maken.

Zo het dak zit er op en je ziet de zon schijnt er op los

En nu een paar foto's van de binnen zijde

Het raam van binnen uit

En een close up van het raam

En deze zijde is de voorkant hier komt de deur (paardendeur)

Later meer!!!
Groetjes Jos en Elena

We hebben het extra druk met het bouwen van de kas, we willen daarom alvast een paar foto´s laten zien van de vorderingen.
We hebben thuis alles voorbereid en daarna naar de moestuin gebracht,en aan het monteren en afbouwen begonnen.
hieronder een foto van een gedeelte van de kas.

Daarna de verdere bouw:
Zoals je ziet hebben we hem geschilderd met een speciale verf volgens de verf speciaalzaak was dit de beste optie'

Het dak zit er bijna op eerst had ik een raam gemaakt maar toen het geraamte stond zag ik dat het te weinig was
ook hebben we besloten er een zijraam in te maken.

Zo het dak zit er op en je ziet de zon schijnt er op los

En nu een paar foto's van de binnen zijde

Het raam van binnen uit

En een close up van het raam

En deze zijde is de voorkant hier komt de deur (paardendeur)

Later meer!!!
Groetjes Jos en Elena
van welk materiaal hebben jullie het dak gemaakt? ziet er goed uit zeg!
Complimenten, ziet er zeer goed uit en straks een mooie plaats voor de tomaten en pepers.
RE
Van polycarbonaat tunnelplaat.
Dank je Jos en Elena
Dank je Jos en Elena
Eva schreef:van welk materiaal hebben jullie het dak gemaakt? ziet er goed uit zeg!
ik google het even! thanx 

Weer een paar fotos
Nog drie zijpanelen, de deur en een ventilatie raam achter, de vensterbanken afwerken en dan de grond en dan maar planten
.

De goten en de watertonnen installeren en dan kunnen we tuinieren.

Het was een heel karwei en de extra kosten zijn ondanks dat we de polycarbonaat gratis hadden toch flink opgelopen: Kit, een milioen schroeven, dakgoten, scharnieren, plankdragers, vensterbanken, gereedschapjes enz...
Ik wil even adviseren als je zelf niet goed kan timmeren en niet goedkoop of al gratis aan materialen kan komen, is het beter een goedkope kas te kopen of zelfs een folietunnel is dan al een optie.
Wij zijn nu bij de spreekwoordelijke laatste loodjes en heel tevreden over het resultaat, maar mijn Elena heeft er al genoeg van! Maar ze is trots als een pauw over het resultaat! En popelt om de kas te vullen
De volgende fotos volgen.
Groetjes Jos en Elena

De goten en de watertonnen installeren en dan kunnen we tuinieren.

Het was een heel karwei en de extra kosten zijn ondanks dat we de polycarbonaat gratis hadden toch flink opgelopen: Kit, een milioen schroeven, dakgoten, scharnieren, plankdragers, vensterbanken, gereedschapjes enz...
Ik wil even adviseren als je zelf niet goed kan timmeren en niet goedkoop of al gratis aan materialen kan komen, is het beter een goedkope kas te kopen of zelfs een folietunnel is dan al een optie.
Wij zijn nu bij de spreekwoordelijke laatste loodjes en heel tevreden over het resultaat, maar mijn Elena heeft er al genoeg van! Maar ze is trots als een pauw over het resultaat! En popelt om de kas te vullen

De volgende fotos volgen.
Groetjes Jos en Elena
hoe komt het dat jullie het polycarbonaat gratis hadden???
heb je ook over?
heb je ook over?

Bij elke vordering worden mijn complimenten groter, een fijn stukje vakwerk.
Groeten Robert
Groeten Robert
vakwerk!!!
Dank je Robert ik doe mijn best.

robert schreef:Bij elke vordering worden mijn complimenten groter, een fijn stukje vakwerk.
Groeten Robert
Polycarbonaat
We hebben de Polykarbonaat via een bedrijf in Helmond dat gespecialeerd is in afdakken voor verandas.
Over hebben we niets, maar een advies kijk eens of er in jouw buurt een bedrijf zit dat in polykarbonaat doet de platen die wij kregen zitten tussen de dikke platen voor verandas ter bescherming.
Het is voor hun dus afval.
Groetjes Jos en Elena
Over hebben we niets, maar een advies kijk eens of er in jouw buurt een bedrijf zit dat in polykarbonaat doet de platen die wij kregen zitten tussen de dikke platen voor verandas ter bescherming.
Het is voor hun dus afval.
Groetjes Jos en Elena
Eva schreef:hoe komt het dat jullie het polycarbonaat gratis hadden???
heb je ook over?
hmm, goed advies! ik ga eens kijken!
Zo goed als klaar
Zo vandaag zijn we zo ver gekomen met de kas dat hij bijna klaar is.
We hebben een tegelpad inde kas gelegd met randjes eromheen, de grond bewerkt (bedden klaar gemaakt)
We wisten eigenlijk niet wat de doen met de grond in de kas (met wat te bemesten in deze tijd van het jaar?) echter kregen we van een buurman in onze tuin te horen "jongens er ligt goud in jullie tuin" het was een oude komposthoop van de vorige bezitter van ons nieuwe perseel. dus deze hebben we gemengd met grond.
Ook gaf hij ons de tip om onder het zand in onze kas grof tuin afval (takjes oude planten stelen enz...) dit zou goed zijn om de grond beter zijn water te laten vasthouden.
We gaan ook geen tonkin stokken gebruiken maar zoals in de profesionele tomaten tuinbouw met speciaal touw.
Nu enkele foto's van de vorderingen:
De paardendeur.

Het looppad en de bedden.

Het pad vanaf de andere kant met het plekje voor de gieters en buiten een regenton ook aan de andere zijde van de deur komt een regenton.

Groetjes Jos en Elena
We hebben een tegelpad inde kas gelegd met randjes eromheen, de grond bewerkt (bedden klaar gemaakt)
We wisten eigenlijk niet wat de doen met de grond in de kas (met wat te bemesten in deze tijd van het jaar?) echter kregen we van een buurman in onze tuin te horen "jongens er ligt goud in jullie tuin" het was een oude komposthoop van de vorige bezitter van ons nieuwe perseel. dus deze hebben we gemengd met grond.
Ook gaf hij ons de tip om onder het zand in onze kas grof tuin afval (takjes oude planten stelen enz...) dit zou goed zijn om de grond beter zijn water te laten vasthouden.
We gaan ook geen tonkin stokken gebruiken maar zoals in de profesionele tomaten tuinbouw met speciaal touw.
Nu enkele foto's van de vorderingen:
De paardendeur.

Het looppad en de bedden.

Het pad vanaf de andere kant met het plekje voor de gieters en buiten een regenton ook aan de andere zijde van de deur komt een regenton.

Groetjes Jos en Elena
schitterend! mijn complimenten!
Pagina 1 van 2 • 1, 2

» Het kweekseizoen van Jos en Elena
» nieuwe zaailijst
» nieuwe aardappelen in januari!
» Noortjes moestuin
» Vraagje van Elena