Hoezo vroege?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoezo vroege?
Hallo kan iemand ons uitleggen wat het verschil is tussen een vroege en middelvroege en late?
Ja dat de ene vroeger gepoot kan worden dan de andere weet ik maar wat is het verschil.
Bijvoorbeeld: als ik een late en een vroege tegelijk poot, en ik oogst ze op dezelfde tijd wat is dan het verschil en waarom???
Gr Jos en Elena
Ja dat de ene vroeger gepoot kan worden dan de andere weet ik maar wat is het verschil.
Bijvoorbeeld: als ik een late en een vroege tegelijk poot, en ik oogst ze op dezelfde tijd wat is dan het verschil en waarom???
Gr Jos en Elena
Re: Hoezo vroege?
Het gaat erom wanneer je aardappels klaar zijn, je kunt vroege en late dus op het zelfde moment poten maar de vroege zullen eerder klaar zijn als de late.
Dus als je op het zelfde moment vroeg oogst zal de vroege klaar zijn maar de late nog bezig zijn knol te zetten.
Dus als je op het zelfde moment vroeg oogst zal de vroege klaar zijn maar de late nog bezig zijn knol te zetten.
Dank je
Kijk hier heb ik wat aan
Bedankt voor het antwoord
Jos en Elena

Bedankt voor het antwoord
Jos en Elena
aldo schreef:Het gaat erom wanneer je aardappels klaar zijn, je kunt vroege en late dus op het zelfde moment poten maar de vroege zullen eerder klaar zijn als de late.
voordeel van vroege aardappelen; ze hebben zelden last van aardappelziekte! dat begint namelijk als de aardappelen al klaar zijn...
Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
Eva schreef:voordeel van vroege aardappelen; ze hebben zelden last van aardappelziekte! dat begint namelijk als de aardappelen al klaar zijn...
Lees aardappelziekte als schimmel(de bekende phytophthora.) ...aardappelmoeheid wat ontstaat door te vaak aardappel op de zelfde plek ga je er niet mee tegen

aldo schreef:Eva schreef:voordeel van vroege aardappelen; ze hebben zelden last van aardappelziekte! dat begint namelijk als de aardappelen al klaar zijn...
Lees aardappelziekte als schimmel(de bekende phytophthora.) ...aardappelmoeheid wat ontstaat door te vaak aardappel op de zelfde plek ga je er niet mee tegen![]()
juist ja

Eva- Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 54
Ik zet al jaren geen late aardappels meer vanwege de kans op Phytophthora, maar middenvroege soorten die je vaak al in juni kan oogsten wat weer als voordeel heeft dat je op de open plekken weer andere gewasssen neer kan zetten. Nog een tip kalk niet op de plekken waar je aardappels neer gaat zetten aardappels houden van een zure grond.
Wel strooi ik thomas kali die voor een sterk blad zorgt en daardoor ook minder vatbaar is voor ziekte.
Bescherm de vroege aardappels wel tegen nachtvorst als het blad boven de grond komt (aan aarden of vliesdoek) aardappels die vorstschade oplopen krijgen een groei achterstand
Wel strooi ik thomas kali die voor een sterk blad zorgt en daardoor ook minder vatbaar is voor ziekte.
Bescherm de vroege aardappels wel tegen nachtvorst als het blad boven de grond komt (aan aarden of vliesdoek) aardappels die vorstschade oplopen krijgen een groei achterstand
Goed advies robert!
Regelmatig aanaarden van aardappelen vergroot ook nog je oogst ook!
Regelmatig aanaarden van aardappelen vergroot ook nog je oogst ook!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: