Gezond eten uit je eigen moestuin


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

Gezond eten uit je eigen moestuin
Gezond eten uit je eigen moestuin
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn 2010 moestuin jaar

2 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn 2010 moestuin jaar Empty Mijn 2010 moestuin jaar

Bericht  Sandra vr feb 04, 2011 3:59 pm

Voor het eerst begonnen in februari vorig jaar een om een stuk grond vrij te maken. Voorzien van bemesting van eigen kippen en konijnen en wat mest korrels voor de rest niks. Goed omspitten en ik kreeg de eerste planten van de buren. Augurken en komkommers en aubergines.
Daarnaast een rijtje voor de bonen gemaakt. Toen de boerenkool in 2 rijen en daarnaast de sla. Tegen de komkommer en augurken konden we amper plukken, dus dit jaar hoef ik daar ook maar de helft van. De aubergine, ja wat zal ik daar van zeggen. Wil het dit jaar nog een keer proberen. De boontje overheerlijk gaan dit jaar er zeker weer in. De boerenkool was een succes en de sla ook. Na de sla had ik daar de prei in gezet maar helaas dat is niks geworden. Dit jaar wil ik in dat stukje aardappels gaan poten.
In wat potten had ik nog pepers en paprika maar die gaan dit jaar in de kas.

In de sla kas nog meer sla soorten en andijvie ook goed gelukt.
De tomaten kas voor de 2e keer een groot succes dus ook dit jaar weer ! Ik heb nog een klein perkje wederom met wortels en prei maar nee dat lukt daar niet ze komen niet op dus ik denk dat ik daar ook eerst maar eens aardappelen in moet zetten.

Leerzaam jaar en in principe mag ik niet klagen over de oogst.

Sandra
Sandra

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 04-02-11
Leeftijd : 45
Woonplaats : Appelscha

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn 2010 moestuin jaar Empty Re: Mijn 2010 moestuin jaar

Bericht  Eva za feb 05, 2011 1:50 am

klinkt goed Sandra...

Eva

Aantal berichten : 400
Registratiedatum : 08-01-11
Leeftijd : 55
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum