Plaatjes van mijn hopjes
3 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Ja was gewaagd
Ado ik heb weer 20 liter klaar met de helft van de donkere mout de smeek maakt niets uit blijft supper lekker, ik heb deze keer wel 750 suiker gedaan en ja hoor de alc zat aan 8,5% en bij het bottelen heb ik iets meer suiker gegeven ik vond dat er iets meer koolzuur op mocht en dit is nu oke.
Drie flessjes en je voelt hem
Komende week ga ik pilsener brouwen met ondergist daar is het nu de goede temperatuur voor, heb je nog sugesties? of zoek ik gewoon een recept op het net?
Groetjes Jos en Elena
Drie flessjes en je voelt hem

Komende week ga ik pilsener brouwen met ondergist daar is het nu de goede temperatuur voor, heb je nog sugesties? of zoek ik gewoon een recept op het net?
Groetjes Jos en Elena
Re: Plaatjes van mijn hopjes
Kijk kijk dat gaat lekker!
Nog even en we zien je op het Nederlands kampioenschap brouwen verwachten?
Ondegisters houden van een koudere gistomgeving, veel hobbiebrouwers hebben daarvoor een koelkast met externe (lees nauwkeuriger) thermometer die de koelkast aan en uit schakeld, eventueel gecombineerd met een gloeilamp om ook te kunnen verwarmen.
Ik zou voor veel lichte mout gaan en weinig tot geen suiker in het recept verwerken.
Nog even en we zien je op het Nederlands kampioenschap brouwen verwachten?

Ondegisters houden van een koudere gistomgeving, veel hobbiebrouwers hebben daarvoor een koelkast met externe (lees nauwkeuriger) thermometer die de koelkast aan en uit schakeld, eventueel gecombineerd met een gloeilamp om ook te kunnen verwarmen.
Ik zou voor veel lichte mout gaan en weinig tot geen suiker in het recept verwerken.
Pagina 2 van 2 • 1, 2

» Deuntjes en muziekjes
» Loopt mijn druif nog uit?
» Mijn 2010 moestuin jaar
» Kruiden proberen onder mijn groeilamp
» Loopt mijn druif nog uit?
» Mijn 2010 moestuin jaar
» Kruiden proberen onder mijn groeilamp
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: